Vid sidan av den kommande kampen om VM-medaljer mellan Norge och Sverige i längdåkning pågår en form av prestigekamp i sociala medier. Inget nytt, i många år har det käftats, retats och skojats.
Dock finns det alltid en risk att den här typen av mer eller mindre kul inslag accelererar och börja ta och kräver mer och mer tankekraft och energi. Media tycker naturligtvis det är kul och likaså vi åskådare.
Men ... om man nu skulle skicka någon form av budskap till landslagsledningen skulle det vara; ... bryt, det räcker nu ... fokusera istället helt på skidor, taktik, vallning och strategi. Allt enligt den gamla utsagan att det man ger energi växer och så även ogräs och det oönskade!
Nu väntar spännande dagar framför TV:n. Intresset är stort i Svea rike och naturligtvis i Norge men tydligen inte alls lika spektakulärt i övrigt. Internationella Skidförbundet lär gnugga sina grå för att omforma och öka attraktiviteten. En annan gammal klassisk utsaga är på sin plats; slutar man med att bli bättre slutar man med att vara bra!