fredag 11 december 2015

Spinning ...

Fredagskvällen ägnades åt ett inomhuspass på motionspalatset under ledning av Lars Sandgren.


Hårdkörning under 45 minuter där svetten rann i strida strömmar. En kul träningsform och där man efter passet får ett diagram som kvittens på hur hårt man jobbat.

En fredag som denna är det dock annat som attraherar vänersborgare. Det är bandyderby i Trollhättan mellan Gripen och IFK Vänersborg. I lokalradion har det varit "uppsnack" och naturligtvis har lokalavisan spekulerat. Min relation till bandy är tudelat. Som tonåring spelade jag en hel del och tyckte det var himla kul. Men ... att kolla på bandy är inte min grej trots att jag gillar det mesta i idrottsväg. Kanske har jag haft oturen och varit åskådare vid särskilt tråkiga matcher. Alltså, jag kan inte förmå mig själv att traska till en bandyarena, betala inträde och sitta på läktaren i 2 x 45 minuter! Det är för segt och gäspigt! Hellre då hockey med en annan intensitet, kamp och raffel. Så att gå på bandy för egna pengar, det finns inte. Någon får bjuda mig och samtidigt övertyga mig om det förträffliga och attraktiva!