måndag 25 januari 2016

VM igen ...

Det är nu 21 år sedan jag gjorde mitt sista VM som förbundskapten. Sedan dess har jag och Gunilla agerat som supporters och påhejare vid ett antal VM runt om i världen som exempelvis i Japan, Skottland, Ukraina och senast i Italien 2014. Om sju månader är det dax igen men nu är det "skarpt" läge som gäller. VM-arrangörerna har bett mig att ansvara för ett program där oerfarna löpare från nya nationer får hjälp med upplägg och coaching under mästerskapsveckan i Strömstad och Tanum. Annars har jag vänligt men bestämt tackat nej till förbundskaptensuppdrag från olika länder sedan jag slutade 1995. Men ... när VM nu går på hemmaplan så varför inte. VM avgörs i norra Bohuslän och på kartklippet framgår var det ska kämpas om medaljerna.


Nu ett halvår innan har förberedelsearbetet påbörjats med att fixa boende, träningsområden och en massa annat. Det känns nästan som att skruva tillbaka tiden 20 år och det känns kul!