söndag 12 december 2021

Ingen wowupplevelse …

Idag stod en inomhusorientering på programmet. Har testat denna speciella disciplin bland annat i Istanbuls basarer. Men idag var det Sverigepremiär för egen del och detta i Chalmers kårhus i Göteborg.




Dock grejade jag inte detta, hittade inte till alla kontroller. Orsaken var en feltolkning av regelverket. Uppfattade att trappor bara fick passeras i den riktning som angavs med en pil på trappsymbolen. Så var det inte vilket jag fick klart för mig efter alldeles för många minuter. Inte konstigt att jag tyckte mig hamna i en fälla på ett våningsplan. Nu var jag inte ensam om denna feltolkning av eftersnacket att döma.

Intrycken efter dagens inomhuslöp är blandade. Kul med en annorlunda upplevelse men det finns en hel del utvecklingsarbete att göra och då framförallt med att uppgradera kartstandarden. Trots överlånga beskrivningar i förhandsinformationen var det ändå svårt att tolka. 

Kontrollerna var enbart markerade med SI-enheter och dessa var dessutom gömda typ fastsatta på ett stolsben eller instuckna i en prydnadsväxt. Det gällde alltså att ha lite tur.

Samnantaget blir betyget nja ... sådär!