tisdag 14 maj 2024

Första doppet …

Igår blev det badpremiär utomhus. Vi brukar komma igång tidigare men våren har varit bedrövlig och satt stopp för all längtan och lust. Men igår hände det ... vi cyklade till favoritbadviken vid Vänern i soliga och vindstilla förhållanden. Badtermometern visade tvåsiffrigt ... det var 10 grader! Kallt, kallt men nu är premiären avklarad.


Idag påbörjar jag mitt 75:e solvarv. Såg dagens ljus för första gången söndagen den 14:e maj 1950 och detta på Betaniasjukhuset i Dundee, Sydafrika. I mitt pass står det dock att jag är född i Uppsala. Här har den svenska byråkratin inte hängt med. Mina föräldrar arbetade för SKM (Svenska kyrkans mission) som hade sitt huvudkontor i Uppsala och därför angavs detta som födelseort. 




Dagen till ära kommer jag att skruda mig i ovanstående tischa ... men det blir ingen orientering denna dag, får vackert vänta till imorgon och sedvanligt onsdagslöp med 3-stads-veteranerna.