söndag 15 september 2024

Guld i VM-terräng …

1989 drog herrarnas VM-bana genom dagens terräng på DM i långdistans. Detta på Hökensås i östra Västergötland. Då var jag förbundskapten och höll tummarna hårt för de blågula. Idag sprang jag själv och höll hårt i kompassen för att inte göra några misstag. 




Var rejält besviken på mig själv i fredags.  Bommarna blev för många och långa på natt-DM i Tibro. Idag stålsatte jag mig själv att verkligen vara fokuserad och att slaviskt och noggrant hålla kompassriktningen ... det lyckades! Terrängen var relativt lättorienterad med god sikt ... upplagt för de riktigt löpstarka ... alltså inte min favoritterräng. Men idag gick det inte bara rätt utan också uppenbarligen tillräckligt fort. När alla kommit i mål visade det sig att dagens lopp räckte till DM-guld i H70-klassen. Det blev ytterligare två guld för VSK då klubbkompisarna Maria och Tommy vann sina respektive klasser.




Det var sanslöst härligt höstväder med blå himmel och massor av solsken. Det var också en otroligt välarrangerad tävling av Mullsjö SOK och Tidaholm SOK/SISU. Vilken ynnest det är att springa tävlingar i denna del av Västergötland.