tisdag 27 februari 2018

Många medlemsskap ...

Jag är medlem i många, många klubbar. Har inte riktigt koll på hur många men många är dom. Va, säger vän av ordning, har du så dålig koll? Nja, nu tänker jag inte på traditionella idrottsklubbar och liknande utan alla affärskedjor med sina medlemsskap.




Det lockas med alla möjliga saker ... VIP-kvällar ... nyhetsblad ... rabatter ... och naturligtvis bonuspoäng. Jag brukar gå på det speciellt när man inte behöver ha ytterligare ett plastkort utan det räcker med personnumret. Men, men utnyttjar mycket sällan förmånerna. Inte minst de där rabattcheckerna som oftast har sååååååå kort giltighetstid. 
Förstår naturligtvis att det bara är ett sätt att fånga in mig, att göra mig köptrogen. Förstår också att inget är gratis här i världen. Mina bonuspoäng har jag naturligtvis redan betalat för när jag köper en vara. 
Borde egentligen säga nej till ytterligare medlemsskap men vet redan nu att när jag står där med mina varor kommer jag att säga "ja" när erbjudandet kommer ... men det blir knappast några besök på VIP-kvällar och rabattcheckerna lär förfalla.