tisdag 22 december 2020

Vad kan det vara ...

På morgonsändningen av TV-nyheterna och aktuell sport berättades att orienteringssporten ska satsa på "jämställt tävlingsutbud". Det handlar om ett likvärdigt tävlingsupplägg för män och kvinnor. Blev något förvånad över att TV-sporten överhuvudtaget tog upp denna fråga men det handlar naturligtvis om fullständig nyhetstorka på redaktionen.




Det ska bli mycket intressant att se vilka konsekvenserna blir i den egna föreningen. Det finns en risk att jag är inskränkt och har ett snävt och trångt synsätt men jag undrar hur exempelvis våra egna tävlingsarrangemang kan/ska förändras för att bli mer likvärdiga än vad de är nu idag. Jag fattar det bara inte men jag hoppas att Orienteringsförbundets initiativ leder till konkreta uppmaningar och förslag på åtgärder. Kan inte inbilla mig att någon enda klubbmedlem skulle ha synpunkter på och sätta sig till motvärn mot vad det nu än kan vara.


Men nu är det bara att med stort intresse invänta direktiv och anvisningar till vårt nästa tävlingsarrangemang i början på april 2021 om nu pandemin har gjort sorti.