onsdag 28 december 2022

Angripen …

Trots besvärjelser, trolldomsramsor och hälsobringande dekokter för att hålla covid ifrån mig räckte inte detta. I min omgivning har smittan huserat den senaste tiden och jag har märkligt nog eller konstigt nog klarat mig. Men under julen slog den till. Det blir andra omgången, senast var det för ett knappt år sedan. Då blev det fem-sex dagar med lite feber, rinnsnuva etc. Förhoppningsvis samma förlopp också denna gång. 




Helt uppenbart att det är mycket svårt att hålla sig undan viruset fast nu verkar det vara som en vanlig förkylning. Jag har varit försiktig, nästan överdrivet noga med att undvika trängsel, blivit sprutad vid fem tillfällen, regelbundet spritat händerna, varit vaksam och tillämpat diverse avskräckande ramsor. Men, men det är inte lätt att hålla sig undan virus denna årstid oavsett vad de heter. Det har nu blivit tillfälle att växla ner tempot något!