lördag 29 april 2017

Komblag ...

Jag tänker snävt ... erkänner det. Det handlar om så kallade kombinationslag som deltar i Tiomila och andra stafetter. Möjligheten finns att löpare från olika klubbar kan gå ihop och tävla i ett lag. Bra tanke och framförallt en möjlighet för löpare från små klubbar att känna på atmosfären och kampen i stafettsammanhang. 

Dock tycker jag att dessa lag inte ska placeras före vanliga lag i resultatlistan. Visst kan man ha gjort en bra insats men i grund och botten handlar det ändå om att löparna ska representera samma klubb. Jag har lite svårt för att applådera och hylla komblagen. Ja, så snävt tänker jag.

I årets Tiomila finns flera lokala löpare som deltar i olika konstellationer. Det handlar om exempelvis tidigare kompisgäng där löparna nu finns i olika klubbar men som av nostalgiska eller andra skäl vill delta tillsammans. 
Vidare har grannklubben Skogsvargarna slagit sig ihop med löpare från TSOK som inte platsar i klubbens egna lag. Samma sak gäller Främmestads IK och Ryda SK.
Jag tycker det är bra med denna flexibilitet och det är lite unikt i jämförelse med andra idrotter men, än en gång, placeringen bör vara längst bak i resultatlistan!