onsdag 8 februari 2023

Avslutning …

Rosa Bussarna har ordnat äventyrsresor i fem decennier runt om i världen. Det här var första gången vi deltog i ett av deras arrangemang. Detta av en slump. För 11 år sedan var vi i Costa Rica några dagar. Redan då sa vi att vi borde åka dit igen någon gång.
Chansen dök upp förra året då vi av en händelse fick veta att en tripp skulle ordnas med cykling som ett bärande tema. Målgruppen var 55+ och detta i månadsskiftet januari-februari.

Nu är resan avklarad, bara hemresan återstår. Den sista kvällen var det avslutningsmiddag för gänget på 19 personer. En middag där rosa klädsel i någon form var påbjuden.



Gissar att vi om någon vecka får ett formulär från Rosa Bussarna för att besvara frågor om hur resan varit. Har slutat svara på den typen av frågor men nu kommer jag att göra det. Det blir enkelt. Jag kommer kryssa i alla rutor typ:

- så bra
- magnifikt
- underbart
- fantastisk
- jag är så nöjd

Men jag kommer också skicka med en notering; allt detta tack vare den inhemske guiden Chino och hans team inklusive busschauffören David. Förresten när det gäller den sistnämnde så måste han vara världens bästa chaufför. Han tog inte bara hand om bussen höll den ständigt ren och körde den. Han hjälpte också till med en massa andra saker. Han lastade cyklar, han skar upp ananasen och papayasen och var en allt-i-allo..

En sådan här resa blir inte bara till. Det är resultatet av hårt arbete. Jag vet inte hur många timmar Chino har ägnat åt att planera och organisera. Det är förmodligen åtskilliga timmar han tittat på kartor, kontaktat hotell och funderat. 



Genom åren har jag och Gunilla varit på många resor runt om i världen. Om jag ska göra någon form av sammanfattning så levererades en otrolig upplevelse de gångna veckorna. Detta med mycket hjärta, stort engagemang och en otrolig service.

Naturligtvis kommer vi berätta om resan för alla våra vänner (hoppas de står ut) när vi kommer hem. Om man nu lyssnar på oss kommer Chino ha mycket att göra i framtiden!