lördag 28 november 2020

Ja, tack ...



Jo, så är det ... vill gärna ha reklam i brevlådan men flertalet grannar har en sån där skylt med Reklam-nej-tack! Nu lusläser jag inte alla alster och det tar bara några minuter att gå igenom det vardagliga tillskottet.


Noterar att, oavsett avsändare, så är utbudet av juldekorationer med allt vad det innebär bara så stort. Konkurrensen måste vara stenhård och striden hård om kundernas gunst. Man frapperas av hur kreativiteten har fått fritt spelrum i designen av girlanger, kulor, ljusstakar med mera.


Noterar också att flertalet affärskedjor har valt exakt samma lockbete, den klassiska Aladdin-asken. Dessutom är kostnaden nästan exakt densamma. Man undrar om det är en tillfällighet eller någon form av överenskommelse.


Reklam är kul att läsa och när detta är avklarat får broschyrer och färgglada skapelser fungera som skydd för parkettgolvet när skitiga orienteringsskor ska återhämta sig. Därför gäller Reklam-ja-tack!