torsdag 4 april 2024

Fejkat skogslöp …

Vacker var gårdagen när solen började skina från blå himmel över all nysnö som föll i tisdags. Dock har det varit rejält stökigt i trafiken. Gator och trottoarer i Vänersborg var också isbelagda. 

Under förmiddagen meddelade, som väntat, Tibro OK att man ställer in helgens "Tibrotrippel" på grund av ett 3-4 decimeters djupt snötäcke i tävlingsområdet.




Själv roade jag mig med att fixa till och iordningsställa lite tävlingsmaterial inför kommande arrangemang. Jag var mycket ensam i Skidstugan och jag såg inga vandrare, hundrastare eller motionärer i området. Dubbskorna fanns på fötterna vilket var klart bra på det isiga underlaget. Men solen sken och jag dröjde mig kvar på "ljugarbänken" lyssnande på ljudbok via airpodsen. Det bkev en skön timma!




Ursprungligen skulle den första omgången av närområdets veteranorientering genomföras under gårdagen men snön låg djup i Slätthultsområdet söder om Trollhättan, alltså inställt!

Kroppen längtade efter en löptur men knappast på halt och isigt underlag. Återstod att dra sig inomhus till en ledigt löpband på gymmet. Det blev ett nästan timslångt pass. För att få lite utomhuskänsla aktiverades en video som visade en slingrande löpstig bland alptoppar och ängar. Det blev gårdagens ”skogslöp”.