lördag 13 april 2024

Slarvigt …

Denna morgon var vädret som vanligt ... alltså grått och vått. Det tokregnade när vi åkte österut till Skövde och till dagens tävlingsområde på Billingsluttningen. Det var geggigt och lerigt vid arenan för Hagenmedeln. 

Terrängen bestod av kulturmark med stigar, betesmarker och många odlingsrösen. Framkomligheten var mestadels god men grönområden fanns. Då

tävlingsområdet var i ett naturreservat fanns det en hel del nedfallna träd som inte tagits bort på grund av "bevarelse av artrikedom och mångfald". Dessa nedfallna träd begränsade framkomligheten.

Barnbarn #2 åkte med oss och kunde toppa H16-klassen efter ett lopp som han inte alls var nöjd med. Gunilla bommade någon minut och fixade en bronsplats.



Själv gjorde jag ett bra lopp med någon minuts tidstapp vid en kontroll men väl i mål fick jag beskedet:  felstämpling!  Detta vid den sjätte kontrollen. Sikten var god och riktningen den rätta när jag närmade mig ... såg en skärm ... stämplade utan att kolla kodsiffran och så bar det iväg åt nästa. Väl i mål visade det sig att jag varit vid en närbelägen kontroll bara 20 meter ifrån den rätta. Stämplade vid det med rött inringade stenröset ... illa!

Har inget att skylla på, kan bara banna mig själv ... varför slarva med koll av koden? Där rök en seger!


Det får bli skärpning imorgon i skogarna vid Greggered strax söder om Göteborg.