fredag 10 januari 2020

Allvar ...

Idag åts det ute på stan. Nåväl, det handlade om en lunchrestaurang i centrala Vänersborg.   Vid grannbordet fanns en inbiten fotbollsälskare men ... Zlatan stod inte högt i kurs. "Så gör man bara inte" var omdömet om Zlatans investering i Hammarby IF. Tvi, usch och fy var några av omdömena.

Själv har jag en mera distanserad syn på det hela. Bryr mig inte om vad han gör av sina många slantar. Har svårt att förstå att man blir så upprörd men det beror kanske på att jag inte är någon fanatisk anhängare av något lag. Visst hejar jag på Frölunda när det gäller ishockey och blåvitt i fotbollsallsvenskan men på "lagomnivå".

Fick över stolsryggen frågan om vad jag tyckte om det hela. Hade ingen lust att vädra min egen uppfattning utan valde det klassiska politikerknepet att inte svara på frågan. Istället vinklades svaret med att jag ansåg Zlatan vara en så stor och makalöst skicklig spelare. 
Samtalet ebbade ut efter ytterligare några fraser om hur det ska gå för den store i Milan. Konstaterade dock att Zlatans gloria onekligen hamnat på sned trots alla hans stora prestationer och framgångar. Lärde mig att detta med klubbkänsla ska man uppenbarligen inte förakta. Det handlar inte om allvar utan om gravallvar!