fredag 14 maj 2021

Födelsedag ...

Idag påbörjades det 72:a solvarvet. Det var på dagen 71 år sedan jag föddes strax före lunchtid på Betania-sjukhuset i Dundee, Sydafrika. I mitt pass står det dock att jag är född i Uppsala. Här har den svenska byråkratin inte hängt med. Mina föräldrar arbetade för SKM som hade sitt huvudkontor i Uppsala och därför angavs detta som födelseort. 




Denna dag inleddes med uppvaktning av första barnfamiljen som var på plats på Billingehus i Skövde och andra barnfamiljen som deltog via facetime. Sedan följde som sig bör ett orienteringslopp på en mycket tekniskt krävande och utmanande bana öster om Tibro. Vi bodde där under förra århundradets tio sista år så det var lite grann av en återvändardag. 

Efter loppet väntade pizza på det klassiska stället i Tibro. Klassiskt då pizzorna är av kolossalformat. Så var det för drygt två decennier sedan och innehavarna har "vårdat" sitt varumärke. Det blev utesittning då graderna var runt 20.


Under sen eftermiddag väntade så frisbeegolf. En sport jag inte utövat särskilt många gånger och var därför fullständigt chanslös i kampen med yngre generationer. Efter denna match behövdes lite vila som uppladdning inför kvällen och en stor stark kommer att sitta bra!