torsdag 3 februari 2022

Inget ögonbrynshöjande …

Favoritlaget i hockey, Frölunda, ska överge sin indianlogga. Det har varit på gång länge. Själv har jag ett ljumt intresse vad gäller klubbmärken/loggor. Tycker att de oftast blir "osynliga" bland mängden av sponsorers varumärken, loggor och firmamärken. 

Men ... tydligen är jag relativt ensam om denna inställning. I dagens upplaga av Göteborgs-Posten ägnas hela fyra helsidor (!?!) åt att vrida och vända på processen att ändra klubbmärket. Oj, så mycket tyckande och så så många åsikter. Det må så vara men att ägna så mycket tid och journalistiskt utrymme för att spegla detta är lite av en gåta. Beror det på nyhetstorka elker bristande fantasi på sportavdelningen? Tur att jag inte betalar en dyr prenumeration för GP ... kollar visserligen in den dagligen men är en så kallad "gratisläsare".





Hur ser då den nya klubbsymbolen ut ... ja inget ögonbrynshöjande eller utstickande på något sätt, det finns hur många som helst snarlika skapelser.