lördag 12 februari 2022

Wow i kubik …

Wow ... vilka höjdartimmar det blev under fredagsförmiddagen.  Wow ... vilket lopp Nils van der Poel levererade, inte bara OS-guld utan också världsrekord! Wow ... så starkt gjort av Elvira Öberg som fixade silver. 


Media och andra initierade hävdar att detta var slutet på van der Polhls karriär. Han signalerar själv liknande tankar men hans uttalanden verkar tvetydiga och oklara. Gissar att han inte själv vet åt vart det lutar. 

Om han nu har tröttnat på att åka varv efter varv på isovalen kanske skogssporten kan attrahera honom. Han tränade förra året en del med Tove Alexandersson. I en intervju hävdade han då:


- Jag var väldigt glad över att få träna med henne. Jag blev verkligen nedtagen på jorden av hennes kapacitet och hennes fart under träningspassen. Jag kände mig som en väldigt gammal man när hon jagade mig uppför- och nedför berget.




Han gillar uppenbarligen utmaningar och brukar säga att livet i allmänhet ska vara kul och det ska kännas meningsfullt med det han företar sig. Ett ordstäv säger att en dag med mening är en dag med orientering så det får bli ett medskick till en fantastisk idrottskille.