lördag 24 september 2022

Damkoll …

Tidigt uppvaknade på hotellet vid Landvetter då Gunilla skulle resa till Albanien. Strul blev det och hon kom iväg först fyra timmar senare än beräknat.




Själv drog jag åt sydost för att delta i OK Landehofs hösttävling. En medeldistans i kuperad  terräng. Det blev ett gott lopp men  jag matchar inte den absoluta toppen trots ett orienteringsmässigt perfekt lopp. Hänger inte med löpmässigt.




Under eftermiddagen hedrade jag damallsvenskan med min närvaro. Detta tillsammans med drygt 500 andra som valde att kolla när BK Häcken matchade Brommapojkarna från huvudstaden. Nu är jag ingen Häckenfan och det är ytterst sällan jag sitter på läktaren när det är fotboll. Men yngste sonen jobbar på företaget Bravida som är en av hisingelagets huvudsponsorer. Då erbjuds man VIP-behandling typ lunch före matchen, fika i halvtid och fina sittplatser. 

En kändis på plan var Elin Rubensson, landslagstjejen som spelade på mittfältet. Hon var klart bäst i matchen tyckte jag men hon utsågs inte till planens bästa utan det blev Filippa Curmark. 

Trots en markant press alla 90 minuter och de sex tilläggsminuterna blev det bara 1-0 till Häcken. Kanske hade man nästa match i huvudet. På onsdag handlar det om kamp mot Paris Saint-Germain i Champions League. Kanske är jag då åter på plats  som gratiskollare och gratisätare!