torsdag 29 september 2022

Heldag …

Tuff orientering stod på programmet i Stenungsund när veteranernas onsdagsrace avverkades. Det regnade i Vänersborg vid avfärden men det lättade och solen tog över strax innan start. Som vanligt långt eftersnack vilket förlängdes genom att lunch intogs på restaurang "Solliden" i Stenungsund. Samtalet över dagens fiskrätt kretsade kring kriget i Ukraina samt de mystiska sprängningarna av gasledningarna i Östersjön. 


Framåt eftermiddagen blev det uppbrott och jag drog vidare till Bäckebol för att "shoppa loss". Nu blev det inte inga stora bärkassar utan bara en liten ask med en GPS-klocka. Tappade min förra i samband med en orientering för två veckor sedan. Letade förgäves efter den i området där jag anade/visste att klockbandet lossade när jag passerade ett parti enbuskar. Trist, trist och det var några tusen kronors värde som försvann i moraset. Men å andra sidan blev det nu tillfälle att införskaffa det senaste, sena i smartwatch-väg ... inget ont som inte har något gott med sig 😉.




När kvällsmörkret närmade sig satt jag på Bravida Arena tillsammans med 5000 andra samt yngsta barnfamiljen. Stormatch i form av BK Häckens damlag som matchade Paris Saint-Germain. Nu hade inte hisingstjejerna någon chans mot en av världens bästa klubblag. Men, en kul och härlig stämning runt arenan.


Så återstod inget annat denna dag än att köra hem i nattmörkret och sortera och summera alla intryck när nu gräsänklingsveckan närmar sig slutet.