måndag 26 september 2022

Pånyttfödelse …

För 17 år sedan, då jag fortfarande lönearbetade, skrev jag och sammanställde häftet "Ledare i fokus". Det handlade om att rekrytera och behålla ledare/tränare/funktionärer/administratörer inom idrottsvärlden och den ideella sektorn. Materialet var ett underlag och en arbetsmodell för styrelser och motsvarande. 

Häromdagen ringde förlaget och ville blåsa liv i häftet. Naturligtvis skulle en del avsnitt uppdateras och förnyas men den största förändringen handlade om en digitalisering och ett underlag i webbformat. 




Jag hade nästan glömt av häftet men rotade fram ett exemplar som samlat damm under många år. Bläddrade igenom, läste några avsnitt och konstaterade att frågeställningarna och arbetsmetodiken fortfarande var relevant och adekvat. Mitt svar blev: kör på och jag har inga som helst krav, önskemål eller invändningar!

Ska bli spännande att se hur en ny generation "organisationsutvecklare" formar och designar innehållet och arbetssättet. Ämnesområdet är ju i allra högsta grad aktuellt och utmanande för en idrottsvärld och ideell sektor stadd i förändring!