torsdag 4 augusti 2022

Genomblöt …

Tokregn hela lång dagen igår med uppehåll då och då. Under ett av dessa uppehåll tog jag cykeln och drog till skogs. Reviderade/uppdaterade ett skogsområde på en karta där ett tävlingsarrangemang ska genomföras i närtid. En del förändringar noterades och det kändes skönt att ha grejat detta. 




Mindre skönt var det på hemfärden. Himlens portar öppnade sig på vid gavel, det var ett tag sedan jag blev utsatt för så mycket skyfall. Trots att jag hade med mig en vind- och vattentålig jacka (nåja) blev jag fullständigt genomblöt, inte någon del av kroppen var torr.

Revideringarna på kartunderlaget försvann trots skyddande plastfodral. Därför blev det direkt efter hemkomst och tork en stund framför datorn. Justeringar och revideringar fördes in från minnet, hoppas att jag fick med allt. Man brukar komma ihåg det mesta ifall man genast/så-snart-som-möjligt gör "datajobbet".


Dagen idag började med en väderkontrast; blå himmel, sol och 20 grader så där. Det får bli några timmar i blåbärsskogen innan tre timmar framför TV:n. EM i skogsorientering avverkar då långdistansen.